تاریخ همیشه پر از دوره های مختلف بوده است و این باعث شده است تا برخی از حیوانات بر اثر بلاهای طبیعی منقرض شوند و همچنین برخی دیگر به علت زیاده خواهی های انسان ها از زندگی کردن منع شده اند.

در چندین سال اخبر نیز حیواناتی بوده اند که به دلایل مختلف جانشان را از دست داده اند و همچنین این باعث شده است تا نسل ان ها نیز منقرض شود.

ببر تازمانی





این ببر یکی از گسترده ترین زندگی ها را در حیات وحش داشت اما توسط انسان ها به طور کامل از صحنه روزگار حذف شدند. آن ها به عنوان تهدیدهای برای گله ها و انسان ها شناخته می شدند و از همین رو به طور بی رویه مورد شکار قرار گرفتند تا اینکه در سال 1936 آخرین ببر تازمانی نیز به علت بیماری مرد تا نسل آن ها به طور کامل منقرض شود. آخرین ببر این روزها به صورت فریز شده در موزه نگه داری می شود. از آن سال به بعد مشاهداتی از این ببر گزارش شده است اما هیچکدام تایید نگردید.

کوآگا





یکی از زیباترین و عجیبت ترین حیواناتی که تا چندین سال پیش روی زمین حضور داشت "کوآگا" بود. این حیوان شاید در ظاهر شباهتی به گورخر داشت اما ترکیبی از گورخر و اسب است چرا که تنها در بالای تنه آن خط های راه راه وجود دارد و باقی بدنش به رنگ قهوه ای است. این حیوان در سال 1883 به علت شکار بیش از حد منقرض شد. این درحالی است که تا چندین سال پس از انقراضش نیز کسی متوجه نبود آن روی زمین نشده بود.

کبوتر مسافر





یکی از داستان های غم انگیز انقراض مربوط به کبوتر مهاجر است. این نوع کبوتر تا 200 سال پیش به عنوان یکی از گونه های بسیار انبوه در آمریکای شمالی شناخته می شد و میلیون ها عدد از آن ها وجود داشت. این انبوه بودن تا زمانی ادامه پیدا کرد که گوشت آن به عنوان یک گوشت بسیار ارزان معروف شد و این باعث شد تا شکار این پرنده به طور ناگهانی زیاد شود و البته در اخرین دانه از آن ها در یم باغ وحش در سال 1914 مرد تا نسلشان به طور کامل منقرض شود.

فک دریای کارائیب





یکی از زیباترین موجودات دریایی که تا به حال منقرض شده است فک دریای کارائیب است. این فک برای اولین بار توسط کریستفر کلمب و همراهانش پیدا شد و همچنین از آن به تعدادهای فراوان برای سیر کردن مهاجران شکار می شد. این شکارهای بی رویه در سال های مختلف باعث شد تا تعداد آن ها بسیار کم شود. آخرین نمونه های آن ها در سال 1952 دیده شد ولی زمان رسمی انقراض آن ها در سال 2008 اعلام شده است.

بز کوهی بوبال





این بز کوهی به طور بومی در شمال آفریقا و منطقه آسیای غربی زندگی می کردند و البته به خاطر گوشت لذیذ و پوست خوبشان بسیار مورد شکار قرار می گرفتند. در حالی که افراد زیادی آن ها را شکار می کردند رفته رفته جمعیتشان بسیار کاهش یافت و آخرین بازمانده آن ها در سال 1923 در یک باغ وحش در پاریس در گذشتو

پلنگ جاوان





این پلنگ ها مربوط به منطقه جاوا در اندونزی هستند و در اوایل قرن 19 بسیار زیاد بودند ولی با افزایش جمعیت انسان ها جمعیت آن ها به مرور کاهش پیدا کرد. شکار بی رویه و همچنین از بین رفتن محیط زندگی این پلنگ باعث شد تا آن ها به مرور بمیرند و همچنین آخرین بازمانده این پلنگ ها در سال 1972 جانش را از دست تا این پایانی باشد بر یک از موجودات بسیار زیبای طبیعت اندونزی و دنیا.